عشقانه ها
سایت تفریحی فرهنگی مذهبی دانلود و...
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عشقانه ها و آدرس ela86.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

حیدر بابا چه پوچ و دروغ است این جهان
این مرده ریگ نوح وسلیمان و دیگران
فرزند زاده می دهدش درد بی کران
فرزند زاده می دهدش درد بی کران
برهرکه هرچه داده ازو واستانده است
جز شهرتی تهی زافلاطون چه مانده است .

 "حیدر بابا - استاد شهریار" 

[ یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

مي دانم، آنگونه كه تو مي خواهي نيستيم. همديگر را مي رنجانيم، روزگار غريبي است.روزگار ما را به اين روز انداخته است. اما نه، ما روزگا را به اين روز انداخته‌ايم. همين است كه در پي تو مي گرديم. در پي تو نازنين، خسته از دلتنگي هاي زمانه، نامردمي هاي روزگار، نامردمي هاي خودمان! در جستجوي بهاري هستيم كه با آمدن تو نازنين، سبز شود. چه بهاري خواهد شد. گل ها و سبزه‌ها هم، رنگ و بوي دگري خواهند گرفت.
بار هجران سنگين شده است مولا جان! تاب تحمل آن دشوار گشته، مگذار اين صبر و شكيبايي عاشقانه، با حسرت آمدنت همراه شود. حسرت به آن خاطر كه تو بيايي و ما نباشيم. 

[ یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

شادي در تنهايي نيست
ناصر خسرو قبادياني بسوي باختر ايران روان بود . شبي ميهمان شباني شد در روستاي کوچکي در نزديکي سنندج ، نيمه هاي شب صداي فرياد و ناله شنيد برخاست و از خانه بيرون آمد صداي فرياد و ناله هاي دلخراش و سوزناک از بالاي کوه به گوش مي رسيد . مبهوت فرياد ها و ناله ها بود که شبان دست بر شانه اش گذاشت و گفت : اين صداها از آن مرديست که همسر و فرزند خويش را از دست داده ، اين مرد پس از چندي جستجو در غاري بر فراز کوه ماندگار شد هر از گاهي شبها ناله هايش را مي شنويم . چون در بين ما نيست همين فرياد ها به ما مي گويد که هنوز زنده است و از اين روي خوشحال مي شويم . که نفس مي کشد . ناصر خسرو گفت مي خواهم به پيش آن مرد روم . مرد گفت بگذار مشعلي بياورم و او را از شيار کوه بالا برد . ناصر خسرو در آستانه غاري ژرف و در زير نور مهتاب مردي را ديد که بر تخته سنگي نشسته و با دو دست خويش صورتش را پنهان نموده بود .
مرد به آن دو گفت از جان من چه مي خواهيد ؟ بگذاريد با درد خود بسوزم و بسازم .
ناصر خسرو گفت : من عاشقم اين عشق مرا به سفري طول دراز فرا خوانده ، اگر عاشقي همراه من شو . چون در سفر گمشده خويش را باز يابي . ديدن آدمهاي جديد و زندگي هاي گوناگون تو را دگرگون خواهد ساخت . در غير اينصورت اين غار و اين کوهستان پيشاپيش قبرستان تو و خاطراتت خواهد بود . چون پگاه خورشيد آسمان را روشن کند براه خواهم افتاد اگر خواستي به خانه شبان بيا تا با هم رويم .
چون صبح شد آن مرد همراه ناصرخسرو عازم سفر بود . سالها بعد آن مرد همراه با همسري ديگر و دو کودک به ديار خويش باز گشت در حالي که لبخندي دلنشين بر لب داشت . 

[ یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

"ای اهل ایمان از خدا پروا داشته باشید و هر کس باید بنگرد که برای  فردایش چه پیش فرستاده است و از خدا پروا داشته باشید بدرستیکه خدا به آنچه انجام میدهید آگاه است."

سوره ی حشر آیه 18 

[ یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

نگاهی به غذاهایی که افراد سالم می‌خورند
بدون شک افرادی را دیده‌اید که پوست خوش آب و رنگی دارند و همیشه سالم و سرحال به نظر می‌رسند. اما آیا تا به حال فکر کرده‌اید شاید این سلامت مربوط به تغذیه‌ی آن‌ها باشد؟ آیا هیچ وقت کنجکاو نشده‌اید بدانید این افراد چه مواد غذایی مصرف می‌کنند که همیشه سالم و سرحال هستند؟ در این مقاله قصد داریم راز نشاط و سلامت این افراد را فاش کنیم. با ما همراه شوید تا بدانید افراد سالم چه می‌خورند؟

ماهی آزاد
متخصصان تغذیه معتقدند ماهی آزاد در مقایسه با انواع ماهی‌های دیگر دارای ویتامین D و اسیدهای چرب امگا 3 بیشتری است.
از این گذشته آماده کردن و پخت آن نیز بسیار ساده و راحت است. پس برای حفظ سلامت خود از این ماهی خوشمزه غافل نشوید. 

آرد گندم کامل 
آرد گندم کامل در مقایسه با آرد سفید غنی شده حاوی چهار برابر فیبر و رویِ بیشتر، دو برابر کلسیم بیشتر و شش برابر منیزیم بیشتر است.
برای مصرف کودکان توصیه می‌شود این آرد را به میزان مساوی با آرد سفید مخلوط کرده و در تهیه کیک و پنکیک کودکان استفاده کنید. برای جلوگیری از ترشیدن آرد، آن ‌را در یخچال نگهداری کنید.

آب انار
البته آب انار طرفداران زیادی دارد. اگر چه ممکن است آب انار نسبت به آب میوه‌های دیگر کمی گران‌تر باشد اما باید بگوییم که این آب میوه خوش‌رنگ و خوش‌طعم، آنتی اکسیدان‌های بیشتری هم دارد.

فلفل دلمه ای قرمز
متخصصان معتقدند که در بین مواد غذایی مختلف فلفل دلمه‌ای قرمز یک سوپراستار است.
فلفل دلمه‌ای قرمز کم کالری است و منبع فوق‌العاده‌ی ویتامین C و بتاکاروتن و همچنین فولات یا همان اسید فولیک است.
این فلفل را می‌توانید به صورت خام میل کنید یا نگینی خردش کرده و به غذاهای سرخ کرده‌تان اضافه کنید.

گلابی
گلابی یکی از خوشمزه‌ترین میوه‌های تابستانی است که بیشترین میزان فیبر را دارد.
متخصصان بر این عقیده‌اند که گلابی به طور متوسط پنج گرم فیبر برای بدن تأمین می‌کند. گفتنی است که زن‌ها روزانه به 25 گرم فیبر نیاز دارند. در هر حال از این میوه غافل نشوید. حتی می‌توانید ورقه ورقه‌اش کرده و به سالاد میوه و سبزیجات‌تان اضافه‌اش کنید.

آب پرتقال
امروزه انواع مختلف آب پرتقال به بازار عرضه می‌شود: آب پرتقال‌هایی که حاوی امگا 3، کلسیم و ... است.
متخصصان توصیه می‌کنند آب پرتقال‌های غنی شده از کلسیم و ویتامین D مصرف کنید.

شیر سویا
شیر سویا سرشار از فیبر بوده و برای بدن بسیار مفید است. شیر سویا به صورت غنی شده نیز وجود دارد یعنی اینکه ویتامین D و B12 به آن افزوده می‌شود. باید بگوییم که هر فنجان شیر سویا حاوی نه گرم پروتئین است. 

[ یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

به تو مي انديشم
به تو و تندي طوفان نگاهت بر من
به خود و عشق عميقت در تن
به تو و خاطره ها
که چرا هيچ زماني من و تو ما نشديم
جام قلبم که به دست تو شکست
من چرا باز تو را مي بخشم؟؟؟
به تو مي انديشم
به تو که غرق در افکار خودي
من در انديشه افکار توام
قانعم بر نگه کوته تو
هر زمان در پي ديدار توام…

[ یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

خدایا!

ای که به تو بی نیاز شوند و از تو بی نیاز نباشند،
به تو رو آورند و از تو رو بر نتابند،
از سر شور و شوق،آهنگ تو کرده ام
و با دلی مطمئن، به تو امید بسته ام

تمنای من از تو هر چند زیاده باشد،
در برابر غنای تو ناچیز و اندک است،
که دست عطایت از هر دستی گشاده تر و برتر است... 

[ یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

جان كيتس (1821 - 1795) عمري كوتاه اما بسيار درخشان داشت. در سن 23 سالگي فاني براوني را كه در همسايگي او خانه داشت ملاقت كرد و دلباخته او شد. متاسفانه در آن زمان پزشكان بيماري سل را كه نهايتا به مرگ او منجر مي شد تشخيص داده بودند؛ بنابراين ازدواج آن دو ناممكن شد. گرماي عشق عميق و خلل ناپذير كيتس به فاني در اين نامه كه يك سال قبل از مرگ كيتس در رم نوشته شده است به خوبي احساس مي شود.


فاني شيرينم
گاه نگران مي شوي كه نكند آنقدر كه انتظار داري تو را دوست نداشته باشم. عزيزم، دوستت دارم هميشه و هميشه بي هيچ قيد و شرطي. هر چه بيشتر تو را مي شناسم، بيشتر به تو علاقمند مي شوم. همه احساسات من حتي حسادت هايم ناشي از شور عشق بوده است. در پرشورترين طغيان احساسم حاظرم برايت بميرم. تو را بيش از اندازه آشفته و نگران كرده ام. ولي تو را به عشق قسم، آيا كار ديگري مي توانم بكنم؟ هميشه براي من تازه هستي. آخرين نسيم تو شاداب ترين و آخرين حركات تو، زيباترين آنهاست. 

[ یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

درباره اين گفته خداوند كه «با مردم به زبان خوش سخن بگوييد» فرمود: بهترين سخنى كه دوست داريد مردم به شما بگويند، به آنها بگوييد، چرا كه خداوند، لعنت كننده، دشنام دهند، زخم زبان زن بر مؤمنان، زشت گفتار، بدزبان و گداى سمج را دشمن مى دارد و با حيا و بردبار و عفيفِ پارسا را دوست دارد.

امام باقر (ع)
 

[ یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

اتومبیل مردی که به تنهایی سفر می کرد در نزدیکی صومعه ای خراب شد. مرد به سمت صومعه حرکت کرد و به رئیس صومعه گفت:...

«ماشین من خراب شده. آیا می توانم شب را اینجا بمانم؟»
رئیس صومعه بلافاصله او را به صومعه دعوت کرد. شب به او شام دادند و حتی ماشین او را تعمیر کردند. شب هنگام وقتی مرد می خواست بخوابد صدای عجیبی شنید. صدای که تا قبل از آن هرگز نشنیده بود. صبح فردا از راهبان صومعه پرسید که صدای دیشب چه بوده اما آنها به وی گفتند:«ما نمی توانیم این را به تو بگوییم. چون تو یک راهب نیستی»
مرد با نا امیدی از آنها تشکر کرد و آنجا را ترک کرد.
چند سال بعد ماشین همان مرد باز هم در مقابل همان صومعه خراب شد.
راهبان صومعه بازهم وی را به صومعه دعوت کردند، از وی پذیرایی کردند و ماشینش را تعمیر کردند. آن شب بازهم او آن صدای مبهوت کننده عجیب را که چند سال قبل شنیده بود، شنید.
صبح فردا پرسید که آن صدا چیست اما راهبان بازهم گفتند: «ما نمی توانیم این را به تو بگوییم. چون تو یک راهب نیستی»
این بار مرد گفت «بسیار خوب، بسیار خوب، من حاضرم حتی زندگی ام را برای دانستن آن فدا کنم. اگر تنها راهی که من می توانم پاسخ این سوال را بدانم این است که راهب باشم، من حاضرم. بگویید چگونه می توانم راهب بشوم؟»
راهبان پاسخ دادند «تو باید به تمام نقاط کره زمین سفر کنی و به ما بگویی چه تعدادی برگ گیاه روی زمین وجود دارد و همین طور باید تعداد دقیق سنگ های روی زمین را به ما بگویی. وقتی توانستی پاسخ این دو سوال را بدهی تو یک راهب خواهی شد.»
مرد تصمیمش را گرفته بود. او رفت و 45 سال بعد برگشت و در صومعه را زد.
مرد گفت:‌«من به تمام نقاط کرده زمین سفر کردم و عمر خودم را وقف کاری که از من خواسته بودید کردم. تعداد برگ های گیاه دنیا 371,145,236,284,232 عدد است. و 231,281,219,999,129,382 سنگ روی زمین وجود دارد»
راهبان پاسخ دادند: «تبریک می گوییم. پاسخ های تو کاملا صحیح است. اکنون تو یک راهب هستی. ما اکنون می توانیم منبع آن صدا را به تو نشان بدهیم.»
رئیس راهب های صومعه مرد را به سمت یک در چوبی راهنمایی کرد و به مرد گفت: «صدا از پشت آن در بود»
مرد دستگیره در را چرخاند ولی در قفل بود. مرد گفت: «ممکن است کلید این در را به من بدهید؟»
راهب ها کلید را به او دادند و او در را باز کرد.
پشت در چوبی یک در سنگی بود. مرد درخواست کرد تا کلید در سنگی را هم به او بدهند.
راهب ها کلید را به او دادند و او در سنگی را هم باز کرد. پشت در سنگی هم دری از یاقوت سرخ قرار داشت. او بازهم درخواست کلید کرد.
پشت آن در نیز در دیگری از جنس یاقوت کبود قرار داشت.
و همینطور پشت هر دری در دیگر از جنس زمرد سبز، نقره، یاقوت زرد و لعل بنفش قرار داشت.
در نهایت رئیس راهب ها گفت: «این کلید آخرین در است». مرد که از در های بی پایان خلاص شده بود قدری تسلی یافت. او قفل در را باز کرد. دستگیره را چرخاند و در را باز کرد. وقتی پشت در را دید و متوجه شد که منبع صدا چه بوده است متحیر شد. چیزی که او دید واقعا شگفت انگیز و باور نکردنی بود.
.
.
.
.
.
.
.
اما من نمی توانم بگویم او چه چیزی پشت در دید، چون شما راهب نیستید!   

[ یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

رفتم گلستان كه با عشق برات يه دامن گل بچينم ديدم شلوار پامه

.

.

.

یادت باشه كه یادم بیاری كه یادت بندازم كه به یادم بیاری كه یاد بدی دیگه این وقت شب با

اس ام اس كسی رو اسكول نكنم 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

شگفتا!
وقتی که بود نمی دیدم ،
وقتی می خواند نمی شنیدم...
وقتی دیدم که نبود... وقتی شنیدم که نخواند...!
چه غم انگیز است که وقتی چشمه ای
سرد وزلال ، در برابرت ،
می جوشد و می خواند و می نالد ،
تشنه آتش باشی و نه آب
و چشمه که خشکید ،
چشمه از آن آتش که تو تشنه آن بودی
بخار شد و به هوا رفت ،
و آتش کویر را تافت و در خود گداخت
و از زمین آتش روئید و از آسمان بارید ،
تو تشنه آب گردی و نه تشنه آتش ،
و بعد عمری گداختن
از غم نبودن کسی که ، تا بود ،
از غم نبودن تو می گداخت.

دکتر علی شریعتی 

[ یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

عده اي از اهل يمن به رسول خدا(ص) وارد شدند. آن ها چهره هايي گشاده و بشاش داشتند،رسول خدا هم فرمود:
«ايشان گروهي هستند كه قلب هايشان رقيق و لطيف است و ايمان بر آن ها رسوخ دارد...»
آن ها گفتند:يا رسول الله وصي وخليفه بعد از شماكيست؟ حضرت با صراحت جواب آن ها را نداد بلكه فرمود:
او«كسي است كه خداوند امر فرموده به آن چنگ بزنيد»
گفتند:او كيست؟ براي ما روشن فرما...حضرت فرمود:
او«حبل الله»است.
گفتند او كيست؟...فرمود:
او«جنب الله»است.
گفتند مقصود كيست؟...حضرت فرمود:
او«راه به سوي من» است.
گفتند يا رسول الله سوگند به خدائي كه تو را به حق به رسالت مبعوث فرمود، او را به ما نشان بده كه ما به او مشتاقيم.حضرت فرمود:
او«كسي است كه خداوند او را نشانه اي براي اهل ايمان قرار داده.»
پس اگر به او نگاه كنيد، نگاه كردن كسي كه داراي قلب است،و گوش دل به فرمان الهي سپرده؛ او را خواهيد شناخت.
پس بين صفوف بگرديد و چهره ها را نگاه كنيد و هر كسي را كه دل شما گواهي داد،او وصي من است!...
پس آنها بر خاستندو در ميان صف ها گشتند ودست حضرت علي بن ابي طالب را گرفتند و گفتند:
يا رسول الله دل هاي ما به سوي اين مرد ميل كرده است! رسول خدا فرمود:
«سپاس خداي را كه،شناختيد وصي رسول الله را،قبل از اين كه به شما معرفي شود.»
آن ها صداي خود را به گريه ي شوق بلند كردند...رسول خدا هم فرمود:
«شما از آتش دور خواهيد بود و از ياران وصي من هستيد و در ركاب او شهيد خواهيد شد.»
جابر مي گويد آن ها در جنگ جمل و صفين همراه امير المؤمنين(ع) بودند و در صفين شهيد شدند.

[ یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

زندگی مانند یک لاستیک کهنه است که سیمهای بعضی از جاهایش بیرون زده و همینطور که میچرخد تن آدمی را خراش میدهد

.

.

.

آدم متعصب ،مثل میوه ی «نارس و کال» می مونه که محکم به شاخه ی درختش چسبیده ! 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

رقيب معمارزاده وارد ايران شد
دروازه‌باني از کشور بوسني و هرزگوين براي مذاکره و حضور در تمرينات پرسپوليس وارد ايران شد. پس از عملکرد ضعیف میثاق معمارزاده و حسین هوشیار مسئولان باشگاه پرسپولیس به این نتیجه رسیدند که برای لیگ قهرمانان آسیا از دروازه‌بان خارجی استفاده کنند چرا که در این مسابقات برخلاف لیگ ایران استفاده از دروازه‌بان خارجی ممنوع نیست.

******

گلهاي استقلال سومين سهميه ايران را تضمين کرد
 سايت کنفدراسيون فوتبال آسيا نوشت: 3 گل استقلال سومين سهميه فوتبال ايران را در ليگ قهرمانان آسيا تضمين کرد.سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی از پیروزی 3 بر یک استقلال مقابل الاتفاق عربستان در دور دوم مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا نوشت: استقلال ایران با پیروزی 3 بر یک مقابل الاتفاق عربستان در ورزشگاه آزادی، سومین سهمیه ایران را در مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا تضمین کرد.شاگردان پرویز مظلومی با گل‌های یرکوویچ، خسرو حیدری و آرش برهانی، در کنار تیم‌های الریان قطر، الجزیره امارات و نسف قارسی ازبکستان در گروه A قرار گرفتند.

*****

رونالدو در صدر، مسي همچنان دوم
کريستيانو رونالدو با 28 گل زده در صدر جدول گلزنان لاليگا ايستاده و مسي با 23 گل زده رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

[ یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

باز دیشب ماه دلتنگ تو بود
ماه و حتی راه دلتنگ تو بود 

باز دیشب این دل ویرانه از 
دردو رنج و آه دلتنگ تو بود 

باز دیشب بال پروازم شکست 
گرد غم بر قاب چشمانم نشست 

خواستم تا اینکه بگریزم ولی 
پای دل را درد هجران تو بست

 

[ یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

دوست داشتم تو را
به اندازه دوست داشتنم
در آغوش بگیرم
اما ،
چقدر فاصله دارم از تو
انقدر که فقط
لبخند های تو را می بینم

.

.

.

عشق آزادی است
و آغوش تو
سرزمینی که هرگز نداشته ام ! 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

به کوچکی گناه نگاه نکنید بلکه به چیزی [نافرمانی خدا] که برآن جرات یافته اید بنگرید. پیامبر اکرم (ص)

******

هر كس از غير خدا بِبُرد، خداوند، هزينه زندگى او را تأمين مى‏كند و از جايى كه انتظار ندارد، روزى‏اش مى‏دهد؛ امّا هر كس چشم اميدش به دنيا باشد، خداوند، او را به دنيا وا مى‏گذارد.  پیامبر اکرم (ص)

*****

عقل راهنمايى مى كند و نجات مى دهد و نادانى گمراه مى كند و نابود مى گرداند.  امام علی (ع)

*****

به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداوند بیم داشته باش بیمی که تو را از رحمتش ناامید نگرداند. امام صادق (ع)

*****

حق بزرگ‏تر خداوند اين است كه او را بپرستى و چيزى را با او شريك نسازى، كه اگر خالصانه چنين كنى، خداوند كار دنيا و آخرتت را كفايت مى‏كند و آنچه را دوست دارى برايت نگه مى‏دارد. امام سجاد (ع) 

[ یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

این جمعه هم گذشت و تو اما نیامدی
پایان سبز قصه دنیا نیامدی
مانده ست دل اسیر هزاران سوال تلخ
ای پاسخ هر آنچه معما نیامدی
کز کرده اند پنجره ها در غبار خویش
ای آفتاب روشن فردا نیامدی
افسرده دل به دامن تفتیده کویر
ای روح آسمانی دریا نیامدی
ای حس پاک گمشده روح روزگار
زیباترین بهانه دنیا نیامدی
ای از تبار آیینه ها، ای حضور سبز
ای آخرین ذخیره طاها نیامدی
این جمعه هم گذشت و غزل ناتمام ماند
این است قسمت دل من، تا نیامدی 

[ شنبه 29 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

دو مرد در کنار دریاچه ای مشغول ماهیگیری بودند . یکی از آنها ماهیگیر با تجربه و ماهری بود اما دیگری ماهیگیری نمی دانست .
هر بار که مرد با تجربه یک ماهی بزرگ می گرفت ، آن را در ظرف یخی که در کنار دستش بود می انداخت تا ماهی ها تازه بمانند ، اما دیگری به محض گرفتن یک ماهی بزرگ آنرا به دریا پرتاب می کرد....
ماهیگیر با تجربه از اینکه می دید آن مرد چگونه ماهی را از دست می دهد بسیار متعجب بود . لذا پس از مدتی از او پرسید

 چرا ماهی های به این بزرگی را به دریا پرت می کنی ؟

مرد جواب داد : آخر تابه من کوچک است! 

[ شنبه 29 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

کیست كه دعاى مضطرّ را اجابت ميكند و گرفتارى را برطرف مي‏سازد، و شما(مسلمانان) را خلفاى زمین قرار مي‏دهد آیا معبودى با خداست؟! لیکن اندکی از مردم متذکر این حقیقتند.

سوره ی نمل آیه 62 

[ شنبه 29 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

مصرف بي‌رويه استامينوفن خطر ابتلا به آسم و بيماريهاي ريوي را افزايش مي‌دهد

مصرف دايم و بدون تجويز مسكن استامينوفن خطر ابتلا به آسم و بيماري مزمن گرفتگي ريوي را افزايش داده و در صورت مصرف روزانه باعث آسيب فعاليت ريه‌ها مي‌شود. در اين تحقيقات كه از سوي موسسه ملي پژوهشي آزمايشي بهداشت و تغذيه دانشگاه ناتينگهام انگليس صورت گرفته است، محققان حدود 13 هزار و 500 آمريكايي را طي سالهاي 1988 تا 1994 از نظر ميزان مصرف آسپرين، استامينوفن و ايبوپروفن مورد مطالعه قرار دادند. به گفته اين محققان، مصرف دوز بالاي استامينوفن ميزان يك آنتي‌اكسيدان «گلوتاتيون» را در بافت شش‌ها كاهش مي‌دهد كه اين امر منجر به آسيب ريه بروز بيماريهاي تنفسي و آسم مي‌شود. در اين مطالعات در مورد ساير مسكن‌ها از جمله آسپرين و ايبوبروفن اين نتايج به دست نيامد. شايان ذكر است، نتايج اين مطالعات در مجله آمريكايي طب تنفسي و مراقبت‌هاي حياتي منتشر شده است. 

[ شنبه 29 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

من از پشت شبهای بی خاطره
من از پشت زندان غم آمدم
من از آرزوهای دور ودراز
من از خواب چشمان نم آمدم
تو تعبير رؤيای ناديده ای
تو نوری كه بر سايه تابيده ای
تو يك آسمان بخشش بی طلب
تو بر خاك ترديد باريده ای
تو يك خانه در كوچه زندگی
تو يك كوچه در شهر آزادگی
تو يك شهر در سرزمين حضور
تويی راز بودن به اين سادگی
مرا با نگاهت به رؤيا ببر
مرا تا تماشای فردا ببر
دلم قطره ای بي تپش در سراب
مرا تا تكاپوی دريا ببر

 

[ شنبه 29 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

هرگاه که تو را خواندم، پاسخم گفتی؛
هرچه از تو خواستم، عنایتم فرمودی؛
هرگاه اطاعتت کردم، قدردانی و تشکر کردی؛
و هر زمان که شکرت را بر جا آوردم، بر نعمتهایم افزودی؛
و اینها همه چیست؟
جز نعمت تمام و کمال و احسان بی‌پایان تو!؟
...من کدام یک از نعمت‌های تو را می‌توانم بشمارم یا حتی به یاد آورم و به خاطر بسپارم؟
...خدایا! الطاف خفیه‌ات و مهربانی‌های پنهانی‌ات بیشتر و پیشتر از نعمتهای آشکار توست.
...خدایا ! من را آزرمناک خویش قرار ده آن‌سان که انگار می‌بینمت.
من را آنگونه حیامند کن که گویی حضور عزیزت را احساس می‌کنم.
خدایا!
من را با تقوای خودت سعادتمند گردان
و با مرکب نافرمانی‌ات به وادی شقاوت و بدبختی‌ام مکشان.
در قضایت خیرم را بخواه 

[ شنبه 29 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

ونسان ونگوگ،نقاش معروف فرانسوی به تئو برادرش در توصیف عشقش به عموزاده اش،کی.کی هرگز از گفتن:نه هرگز هرگز،دست نکشید.

زندگی برای من بسیار با ارزش شده است وبسيار خوشحالم که عاشقم.زندگی وعشق من یکی است.درنامه ات گفته بودی که درمقابل من دیوار« نه!هرگز!هرگز!»قد علم کرده است.در جواب می گویم:«رفیق!من اکنون به ان دیوار مثل یک قالب یخ نگاه می کنم وان را به سینه ام می فاشرم تا اب شود» 

[ شنبه 29 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

هر کس برادر - دینی - خویش را پنهانی موعظه کرد او را زینت بخشیده است و هر کس آشکارا موعظه اش نمود شخصیت او را تحقیر کرده است.

امام حسن عسگری (ع) 

[ شنبه 29 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

در مراسم تودیع پدر پابلو، کشیشی که 30 سال در کلیسای شهر کوچکی خدمت کرده و بازنشسته شده بود، از یکی‌ از سیاستمداران اهل محل برای سخنرانی دعوت شده بود. در روز موعود، مهمان سیاستمدار تاخیر داشت و بنابر این کشیش تصمیم گرفت کمی‌ برای مستمعین صحبت کند. پشت میکروفون قرار گرفته و گفت: 30 سال قبل وارد این شهر شدم. انگار همین دیروز بود. راستش را بخواهید، اولین کسی‌ که برای اعتراف وارد کلیسا شد، مرا به وحشت انداخت. به دزدی هایش، باج گیری، رشوه خواری، هوس رانی‌ و هر گناه دیگری که تصور کنید اعتراف کرد. آن روز فکر کردم که جناب اسقف اعظم مرا به بدترین نقطه زمین فرستاده است ولی‌ با گذشت زمان و آشنایی با بقیه اهالی محل دریافتم که در اشتباه بوده‌ام و این شهر مردمانی نیک دارد. در این لحظه سیاستمدار وارد کلیسا شده و از او خواستند که پشت میکروفون قرار گیرد. در ابتدا از این که تاخیر داشت عذر خواهی‌ کرد و سپس گفت که به یاد دارم زمانی که پدر پابلو وارد شهر شد، من اولین کسی‌ بودم که برای اعتراف مراجعه کردم ... 

[ شنبه 29 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

غضنفر میره دستشوئی زنونه میگیرنش میگن : مگه کوری نمیبینی زنونست؟ میگه من چکار کنم اینجا نوشته: زنا، نه! اونطرف هم نوشته: مردا، نه

.

.

.

غضنفر چربى خون داشته, دكتربهش میگه: روزى ٦ كیلومتر راه برو! بعد از۳ ماه زنگ میزنه میگه: من الان لب مرزم چه كار كنم 


ادامه مطلب
[ شنبه 29 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

من دلم می خواهد
خانه ای داشته باشم پر دوست
کنج هر دیوارش
دوست هایم بنشینند آرام
گل بگو ، گل بشنو .....
هر کسی می خواهد
وارد خانه پر عشق و صفایم گردد
یک سبد بوی گل سرخ
به من هدیه کند
شرط وارد گشتن
شست و شوی دلهاست
شرط آن داشتن
یک دل بی رنگ و ریاست
بر درش برگ گلی می کوبم
روی آن با قلم سبز بهار
می نویسم ای یار
خانه ی ما اینجاست
تا که سهراب نپرسد دیگر " خانه دوست کجاست ؟ " 

[ شنبه 29 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

حضرت صادق آل محمّد به نقل از پدر بزرگوارش امام محمّد باقر صلوات اللّه عليهم حكايت كند:
در زمان حضرت رسول صلّى اللّه عليه و آله قضيّه اى مهمّ اتّفاق افتاد؛ و آن اين بود كه گاو نرى ، يك الاغ را كشت ؛ صاحبان آن دو حيوان جهت تعيين خسارت به حضور پيامبر اسلام صلّى اللّه عليه و آله آمدند در موقعى كه آن حضرت در جمع گروهى از اصحاب و انصار نشسته بود.
پس از عرض سلام ، اجازه سخن خواستند و چون آن بزرگوار اجازه فرمود، شاكى و متشاكى ، ادّعا و شكايت خود را مطرح كردند؛ و حضرت رسول پس از شنيدن سخنان آن دو نفر، خطاب به ابوبكر نمود و فرمود: بين ايشان قضاوت و تعيين خسارت كن .
ابوبكر عرض كرد: يا رسول اللّه ! حيوانى ، حيوان ديگرى را كشته است ، خسارتى ندارد.
پس از آن قضاوت را به عمر پيشنهاد نمود و او نيز مانند ابوبكر پاسخ داد.
آن گاه خطاب به امیرالموئمنین مولا على بن ابى طالب (ع) نمود و فرمود: يا علىّ! تو بين آن ها قضاوت نما. 
لذا اميرالمؤ منين علىّ صلوات اللّه عليه اظهار داشت : مانعى ندارد و افزود: چنانچه گاو نر در طويله يا چراگاه الاغ وارد شده و آن را كشته است ؛ پس صاحب گاو ضامن است و بايد خسارت الاغ را بپردازد. 
ولى چنانچه الاغ در طويله يا چراگاه گاو، وارد گرديده است و توسّط گاو كشته شده ، هيچ ضمانتى بر كسى نيست .
در اين هنگام ، حضرت رسول صلّى اللّه عليه و آله دست هاى مبارك خود را به آسمان بلند نمود و چنين اظهار داشت :
حمد و ستايش بى حدّ، خداوندى را كه بعد از من شخصى را جهت امامت و خلافت برگزيد، كه همانند پيغمبران عليهم السلام حكم و قضاوت مى نمايد 

[ شنبه 29 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.امیدوارم لحظات خوبی را در این وبلاگ داشته باشید.
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 76
بازدید دیروز : 99
بازدید هفته : 1061
بازدید ماه : 3758
بازدید کل : 279660
تعداد مطالب : 4364
تعداد نظرات : 1580
تعداد آنلاین : 1

فروش بک لینکطراحی سایتعکس